Mogelijkheden & Tarieven

Wil jij jezelf laten horen? Wat is je doel? Wil je boeiende presentaties kunnen geven of je persoonlijke uitstraling vergroten? Misschien vind je het lastig hoe je moet omgaan met spanning bij presenteren en wil je definitief afrekenen met faalangst. Ook wanneer je stem krachtiger wilt inzetten en effectiever wil communiceren kan ik je helpen!

Ik werk vraaggericht, wat maakt dat gebruik wordt gemaakt van verschillende werkvormen en methoden: stemoefeningen, gericht op techniek en expressie, ademoefeningen, gesprek en ontspanningsoefeningen. Hierdoor kun je het plezier ervaren in het gebruiken van je stem en doelgerichter communiceren. Ik leer je makkelijker contact te maken en jezelf vrijer te kunnen uiten. Tevens leer je hoe je je lichaam kunt ontspannen en spanningen beter te hanteren door je gedachten te onderzoeken (RET).

Vrijblijvend kennismaken? Of enthousiast geworden en meteen aan de slag?

Coaching individueel (Particulier)

Waar wil je verder in groeien? We werken afgestemd op jouw leerwens, doelgericht, praktijkgericht.

€ 75,- p/u

Bedrijfscoaching (zakelijk)

Krijg je vaak dezelfde feedback van je werkgever en mag je jezelf ontwikkelen vanuit je bedrijf? Of ben je werkgever en heb je een werknemer die ik verder zou kunnen helpen?

€ 100,- p/u

Studenten

Last van (studie)stress? Studenten krijgen korting en betalen een gereduceerd tarief.

€ 50,- p/u

Trainingen & Workshops

Standaard stemworkshop

De standaard workshop wordt gegeven in Rotterdam en duurt 2 uur.

€ 100,- p.p.

Workshop of training op maat (bedrijven / scholen)

Specifieke wensen? Liever bij jullie op locatie? Laten we samen praten over een mooie workshop of training op maat.

Tarieven op aanvraag

Een greep uit gebruikte methodes

RET-Methode

RET staat voor Rationele Emotieve Therapie of Rationele Effectiviteitstraining. Het is een methode die werd ontwikkeld door de psycholoog dr. Albert Ellis en is van oorsprong een klassieke vorm van cognitieve gedragstherapie.

Het doel van deze methode is om te ontdekken dat je gevoel en je gedrag beïnvloed worden door de manier waarop je denkt. Het is niet de gebeurtenis die de emotie, je gevoel, veroorzaakt, het zijn je gedachten die je gevoel en gedrag bepalen. Met behulp van een stappenplan leer je irrationele, niet-helpende gedachten te onderzoeken en ze daarna te vervangen door helpende, realistische gedachten. Een teveel aan emotie kan je doelen in de weg zitten, hanteerbare emotie helpt je om je doelen te bereiken.

EVTS Methode

EVTS staat voor Estill Voice Training System en is ontwikkeld door de Amerikaanse zang- en stemspecialist Jo Estill. Met deze stemmethode leer je om de mogelijkheden van je stem te ontdekken en te vergroten. Het gaat hierbij om een goede balans tussen gezond stemgebruik en artistieke vrijheid. EVTS wordt veel gebruikt door zangers en (beroeps)sprekers. Naast deze methode worden diverse logopedische methoden gebruikt, zoals Lax Vox en Pahn. Lax Vox staat ook wel bekend als ‘bubbelen’. Het is heel eenvoudig, je zingt of maakt klank door een slangetje dat gedeeltelijk in water hangt. Hierdoor ontstaat een positieve supraglottische druk dat wil zeggen dat er een tegendruk ontstaat boven de stembanden waardoor de stembanden een soort massage krijgen.

Verhalen Vertellen

Iedereen heeft een verhaal, een verhaal dat verteld mag worden, een verhaal dat gehoord wil worden. Anke volgde een cursus verhalen vertellen bij Paul Middellijn, verhalenverteller en oprichter van de academia for storytelling: Tori Academia. Ook volgde zij een workshop bij Mary Sue Siegel, van Stories-that-Heal, ‘het persoonlijke verhaal’. In haar werk maakt Anke gebruik van verhalen uit allerlei windstreken en het eigen verhaal.

Mindfulness

Mindfulness is ‘het bewust aandacht geven aan het moment, zonder hierover te oordelen’ (Kabat-Zinn, 1991). Het gaat over het zijn in het ‘hier en nu’ in plaats van te piekeren over het verleden of je zorgen te maken over de toekomst. Door het doen van mindfulness-oefeningen word je je bewust van gedachten, gevoelens, lichamelijke reacties op een accepterende manier, zonder te oordelen of iets goed of fout is. Je leert om gedachten en gevoelens te observeren en ze te zien als voorbijgaande gebeurtenissen in plaats van vaststaande feiten. Zo komt er ruimte voor ontspanning.